3 lipca 2010

TO (1986/2009)

Najnowsze wznowienie „To” (>moja recka<) od Albatrosa zawiera 1104 stronice grozy z poprawkami względem poprzednich wydań. Jest to trzecie wydanie tej obszernej powieści wydane w 2009 roku. Warto dodać, że pierwsze wydanie z 1993 roku zostało podzielone na dwa tomy. Do zalet tego wydania można zdecydowanie zaliczyć ilustrację na okładce autorstwa Darka Kocurka (ostatnia jak na razie jeśli chodzi o „Kingi” w Albatrosie). Zaletą dla mnie jest też dobra jakość papieru. Pojawiły się komentarze o rozmazywaniu się tuszu i zbytnim odbijaniu się światła od papieru ale ja osobiście nic takiego nie uświadczyłem. Tym bardziej, że czytałem tą powieść w ubiegłe lato i zdarzało mi się ją czytać na plaży w blasku prażącego słońca i nic mi po oczach „nie dawało”.
O wadach nie będę się rozpisywał gdyż nie widze jako takich oprócz dosyć wielu literówek ale ogólnie nie miało to żadnego wpływy na lekturę.



Najbardziej przerażająca powieść Kinga. Tytułowe To stanowi metamorfozę tkwiącego w ludziach zła.
Derry w stanie Maine, miejsce ledwie widoczne na mapie. Dochodzi tu do wyjątkowej eskalacji zbrodni, okrutnych morderstw, gwałtów i tajemniczych wypadków. W kanałach miasteczka zalęgło się To. Bliżej nieokreślone, przybiera najróżniejsze postacie ? klauna, ogromnego ptaszyska, głosu w rurach. Poluje na dzieci. Tylko dzieci potrafią To dostrzec. I dlatego właśnie one stają do walki z potworem. Mija dwadzieścia kilka lat i To powraca. Dzieci są już dorosłymi, ale muszą odnaleźć w sobie dziecięcą wiarę, lojalność i odwagę, by skutecznie stawić mu czoła.



tytuł oryginału: It; rok wydania oryginału: 1986; rok wydania w Polsce: 2009; wydawca polski: Albatros; tłumaczenie: Robert Lipski; ilustracja na okładce: Darek Kocurek; liczba stron: 1104; oprawa: miękka ze skrzydełkami; ISBN: 978-83-7359-955-0; cena: 45 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz